Головна » Файли » Мої файли

Година спілкування. Мистецтво керувати собою
07.03.2016, 18:18

Година спілкування.    Мистецтво керувати собою.

 

Мета. Формувати вміння долати негативні риси характеру, наводити приклади протидії недобрим та нерозумним вчинкам, формувати навички володіння собою, керування своїми емоціями та почуттями; вдосконалювати культуру почуттів.

 

Вступне слово.

    Людина – незвичайна істота. Вона має багатий внутрішній світ. В ньому живуть думки та мрії, настрій, емоції та почуття.

    Сьогодні ми спробуємо зазирнути у наш внутрішній світ та поміркувати над тим, що таке емоції , почуття та моральні почуття,яка їх роль у житті людини.

Основна частина.

1.Проблемне питання.

   - Як  ви вважаєте, що означає «пізнати себе»? (відповіді учнів).

Це пізнати властивості власної психіки, потреби, мотивації  поведінки.

    До властивостей психіки належать особливості сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага, емоції, почуття, темперамент, риси особистості, характер.

2. Асоціативний кущ «Внутрішній світ»

           мислення           уява                 увага

емоції               "Внутрішній світ"         почуття

            темперамент                         характер

3. Самоаналіз

    -  Сьогодні ми спробуємо проаналізувати  свої емоції та почуття. Вміння керувати своїми почуттями свідчить про моральну зрілість людини. Треба вчитися визначати сильні та слабкі сторони своєї вдачі, свої негативні риси характеру. Фундаментом особистості кожної людини є темперамент. Темперамент успадковують, тому його не можна змінити, але його треба знати, щоб вміти використовувати в різних ситуаціях. Основні типи темпераменту - сангвінік, холерик, меланхолік і флегматик. 

    Сподіваюся, цей тест допоможе вам у визначенні свого темпераменту, а прислухаючись до порад ви зможете контролювати свої емоції.

Визначення темпераменту за тестом – опитувальником « Коло» Г.Айзенка Обладнання : бланк опитувальника.

Методика проведення . Дітям роздаються бланки опитувальника « Коло» і пропонується підкреслити риси різних типів темпераменту , які, на їхню думку, притаманні їм.

Бланк опитувальника .

Обробка результатів. Кожній характеристиці типу темпераменту надається 10%, тобто повна характеристика типу темпераменту включає 100%. Найбільше число відсотків указує на домінуючий тип темпераменту.

М схвильований, тривожний, негнучкий, схильний до розміркувань, песимістичний, стриманий, нетовариський, малоактивний, невпевнений у собі, уповільнений

Х образливий, неспокійний, агресивний, запальний, імпульсивний, мінливий, оптимістичний, активний, нетерплячий, рухливий

Ф пасивний, обережний, розсудливий, доброзичливий, стриманий, надійний, спокійний, рівний ,терплячий, наполегливий

С активний, відкритий, балакучий, безтурботний, жвавий, життєрадісний, схильний до лідерства, доступний, товариський ,бадьорий

 

 Інтерпретація результатів :

Сангвінік ( сильний, урівноважений, рухливий тип):

має сильний, урівноважений, рухливий тип нервової системи. швидко пристосовується до нових умов, швидко сходиться з людьми, товариський. Почуття легко виникають і змінюються, емоційні переживання, як правило, неглибокі. Міміка багата, рухлива, виразна. Дещо непосидючий, вимагає нових вражень, недостатньо регулює свої імпульси, не вміє суворо дотримуватись виробленого розпорядку життя, системи у роботі. У зв’язку з цим не може успішно виконувати справи, що вимагають рівної затрати сил, тривалої і методичної напруги, посидючості, сталості уваги, терпіння. За відсутності серйозних цілей, глибоких думок, творчої діяльності виробляються поверховість і мінливість.

Рекомендації : включати у громадську діяльність, ставити перед ним усе нові завдання, звертаючи при цьому особливу увагу на контроль за якістю роботи.

 Флегматик ( сильний, урівноважений, інертний тип) :

має сильну, врівноважену, але інертну нервову систему. характеризується порівняно низьким рівнем активності в поведінці, нові форми якої виробляються поступово, але є стійкими. Поступливий та спокійний у діях, міміці і мові, вирізняється рівністю, постійністю, глибиною почуттів і настроїв. Він наполегливий та впертий “працівник життя”, він рідко “зривається”, не схильний до афектів, розрахувавши власні сили, доводить справу до кінця, рівний у відносинах, в міру товариський, не любить говорити зайвого. Економить сили. Залежно від умов в одних випадках флегматик може характеризуватись “позитивними” рисами – витримкою, глибиною думок, сталістю, ґрунтовністю, в інших – млявістю, байдужістю до оточуючого, лінощами, бідністю і слабкістю емоцій, схильністю до виконання одних лише звичних дій.

Рекомендації : головне – керувати їхньою діяльністю, не підганяти.

Холерик ( сильний, неврівноважений, рухливий тип) :

має сильну, але неврівноважену нервову систему, вирізняється підвищеною збудливістю, дії переривисті. Йому властиві різкість і поривчастість рухів, сила, імпульсивність, яскрава виразність емоційних переживань. Внаслідок неврівноваженості, захопившись справою, схильний діяти з усіх сил, виснажуватись більше, ніж слід, але часто будь-яка дрібниця може звести все нанівець. Маючи суспільні інтереси, така людина виявляє темперамент у ініціативності, енергійності, принциповості. За відсутності духовного життя холеричний темперамент часто виявляється у дратівливості, афективності, нестриманості, запальності, нездатності до самоконтролю за напружених обставин.

Рекомендації : головне – не втомлювати одноманітною діяльністю.

Меланхолік ( слабкий тип ):

вирізняється загальною слабкістю нервової системи. У меланхоліка реакція часто не відповідає силі подразника, наявна глибина і сталість почуттів при слабкому їх вираженні. Йому важко довго на чомусь зосереджуватись.

Особливістю цього типу є швидкий розвиток позамежного гальмування під дією навіть помірних за силою подразників. Сильні впливи часто викликають у меланхоліка тривалу гальмівну реакцію (опускаються руки). Йому властиві стриманість та приглушеність моторики і мови, сором’язливість і боязкість, нерішучість. В нормальних умовах меланхолік – людина глибока, змістовна, може бути хорошим працівником, успішно вирішувати життєві завдання. За несприятливих умов може перетворитись на замкнену, боязку, тривожну, раниму людину, схильну до важких внутрішніх переживань таких життєвих обставин, які на те не заслуговують. Такі люди намагаються ізолювати себе від життя з його хвилюванням, уникають товариства, бояться будь-якої відповідальності.

Рекомендації : у хорощому колективі здатні виявляти наполегливість і завзятість, уважність до людей і тактовність

Заключна частина.

  1. Самооцінка

Вправа «Чиста дошка»

На окремих аркушах записати позитивні емоції та почуття і негативні. Наклеїти на дошку.

- Чи легко вам було заповнити аркуші?

- Яких емоцій та почуттів ви б не хотіли  відчувати?

- Прочитаємо визначення самооцінки.

  • Самооцінка - це елемент самосвідомості, що характеризується емоційно насиченими оцінками самого себе як особи, власних здібностей, етичних якостей і вчинків; важливий регулятор поведінки. Самооцінка визначає взаємини людини з її оточенням, її критичність, вимогливість до себе, відношення до успіхів і невдач. Тим самим самооцінка впливає на ефективність діяльності людини і розвиток її особи. Самооцінка тісно пов'язана з рівнем намагань, цілей, які людина перед собою ставить.
  1. Складання порад щодо контролю над собою.

Робота в групах.

(варіанти передбачуваних відповідей)

  • Уявити, що за тобою хтось стежить.
  •  Зробити гарні манери своєю звичкою.
  •  Бути наполегливим. Позбавитися від почуття злості.
  •  Навчитися тримати себе в руках.
  • Проявляти позитивні емоції, радість, вдячність, любов.
  • Тамувати негативні емоції, а позитивним давати вихід
  • Посміхатися.
  • Думати про майбутнє

-Дорогі діти , я вдячна вам за продуктивну працю. Думаю, ви взяли багато корисного для себе і отримали гарний настрій. Дарую вам посмішку, а ви подаруйте її оточуючим. 

 

Категорія: Мої файли | Додав: такаяодна
Переглядів: 1965 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar